رشته مهندسی معدن


درسهای رشته

ردیفنام درس ردیفنام درس 1آبهای زیرزمینی 2آزمایشگاه شیمی عمومی 3آزمایشگاه فیزیک 1 4آزمایشگاه فیزیک 2 5آزمایشگاه مکانیک سنگ 6آمار و احتمالات مهندسی 7اجزاء ماشین 8ارزیابی ذخایر معدنی 9استاتیک 10اصول استخراج معدن 11اقتصاد معدنی12انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن 13بازدید زمین شناسی عمومی 14برداشت زمین شناسی 1 15برداشت زمین شناسی 2 16برنامه نویسی کامپیوتر 17بهداشت معدنی 18تاریخ اسلام 19تجزیه مواد معدنی 20تحقیق در عملیات 21تربیت بدنی 2 22تربیت بدنی 1 23چاه پیمایی 24حفریات معدنی 25دینامیک 26راه و ساختمان 27ریاضی 1 28ریاضی 2 29زبان تخصصی 30زبان خارجی 31زمین شناسی اقتصادی 32زمین شناسی ایران 33زمین شناسی ساختمانی 34زمین شناسی عمومی 35ژئوتکنیک 36ژئوفیزیک اکتشافی 1 37ژئوفیزیک اکتشافی 2 38سنگ شناسی 1 39سنگ شناسی 2 40شیمی عمومی 41شیمی فیزیک 42عملیات نقشه برداری 43فارسی 44فسیل شناسی 45فیزیک 1 46فیزیک 2 47فیزیک 3 48مبانی مهندسی برق 49مبانی کانه آرایی 50متالورژی عمومی 51متون اسلامی (آموزش زبان عربی) 52محاسبات عددی 53مدیریت معدنی 54مصالح ساختمانی 55معادلات دیفرانسیل 56معارف اسلامی 2 57مقاومت مصالح 58منابع نفت و گاز 59منابع و تکنولوژی زغال سنگ 60مینرالوگرافی 61مکانیک سنگ 62مکانیک سیالات 63نقشه برداری عمومی 64نقشه برداری معدنی 65نقشه کشی صنعتی 66کاربرد مواد معدنی 67کاربرد کامپیوتر در معادن 68کارتوگرافی و کاربرد عکسهای هوایی 69کانی شناسی توصیفی 1 70کانی شناسی توصیفی 2 71کانی شناسی نوری

صنعت و بازار کار
در رشته مهندسی معدن، به دلیل غنی بودن خاک کشور از مواد معدنی، زمینه‌های مختلف کاری، به خصوص در مناطق خارج از شهر، فراهم است. در این رشته مهندسان هر دو گرایش با همکاری یکدیگر می‌توانند موفق باشند. مثلاً برای استفاده از یک معدن مس، ابتدا مهندسین اکتشاف با تهیه نقشه و انواع نمونه از خاک و جنس سنگ منطقه، به تعیین دقیق محل معدن می‌پردازند. ضمناً مهندسین اکتشاف، بررسیهای لازم را در زمینه‌هایی همچون اقتصادی بودن بهره برداری از معدن و. . . انجام می‌هند.
سپس مهندسین استخراج با استفاده از فنون آتشباری و حفاری، اقدام به حفر تونل‌های زیر زمینی و استخراج مواد به روشهای مختلف می نمایند. البته در مواردی ممکن است فقط نیاز به استخراج مواد از معادن روباز باشد. با پیشرفتهای علم مهندسی معدن می‌توان با استفاده از نقشه‌های ماهواره‌ای و نمونه برداری های سطحی، پی به وجود معادن و ذخایر موجود در اعماق زمین برد و نسبت به استخراج آنها اقدام کرد.

حالامیتونی جواب بدیخنثیلبخند

/ 9 نظر / 27 بازدید
معدنی

سلام قانع نشدم چون اوایل اومده بودم ازتون پرسیدم همتون پوز دادی ما فصلنامه داریم یعنی هر فصل یه نشریه اما ما سه فصله که وارد دانشگاه شدیم حتی اگر قبول کنیم اون نشریه ای که ما ندیدیم رو چاپ کردین دو تا دیگه چی شده ؟؟؟؟؟ من آقای مقصودی که نظر گذاشتن رو نمیشناسم اما حرفای جالبی زدن اما باید بهشون بگم ما جلسه ای ندیدیم که بخوایم نظر بدیم یا بدونیم اصلا این وسط چکاره ایم!!!!!!!!! آقای مقصودی لطفا شما جواب من رو بدید که اصلا انجمن چیه چه جلسه ای ؟؟؟؟ منتظر جواب شما (فقط) میمونم سپاس[گل][گل]

سروش مقصودی

سلام به دوست معدنیمون .... حرف من این بود که تو یه شرایط ایده آل باید هر سال حداقل یه جلسه " نقدی بر کرونا " برگزار بشه که همه بچه ها بتونن انتقاداتشون رو نسبت به کرونا مطرح کنن اولیش رو هم ما خودمون اگه اشتباه نکنم اردیبهشت 88 بر گزار کردیم و فکر می کنم یه جلسه دیگه هم حلقه 86 کرونا برگزار کردن ... به نظرم تو یه شرایط ایده آل وبلاگ جای گله گزاری های به این شکل و بدون نام نیست و کرونا خودش باید بستر انتقاد و پیشنهاد رو فراهم کنه و حرف های همه رو بشنوه .... همین الان هم شما می تونین از بچه های حلقه 87 کرونا که الان مسئول هستن بخواین که این کار رو انجام بدن چون مطمئنا اون ها هم توضیحات و دلایل خودشون رو دارن و وبلاگ اصلا پتانسیل این رو نداره که در مورد این مسائل بحث بشه و به نتیجه روشنی برسه .... اما در مورد این که انجمن چیه ؟ باید بگم ...

مدیر وبلاگ

سلام ممنون ناصر جان به عنوان اولین مطلب در اولین روز فعالیتت در وبلاگ . مطلب جالبی بود. امیدوارم بچه های ورودی کمی از سردرگمی نسبت به رشته شون در اومده باشن. منتظر مطالب بعدیت هستم. موفق باشی

سروش مقصودی

اما در مورد این که انجمن چیه ؟ باید بگم انجمن جائیه که 4-5 نفر ( نه بیشتر ) که درسشون هم اصلا خوب نیست از سر بیکاری یا با نیت خیر یا به خاطر معروف شدن یا هر دلیل دیگه ای می رن تو انتخاباتش شرکت می کنن و به زور هم که شده از بچه ها رای می گیرن و خیلی که آدم های خوبی باشن یکی دو نفر از اون 4-5 تا . دو تا اردو و دو تا کلاس نرم افزار و یه نشریه می زنن و آخر سال هم دست از پا درازتر و پشیمون از کار بیهوده ای که کردن با افت درسی مواجه می شن و احتمالا یکی دو تا درس می یفتن و لعن و نفرین همکلاسیاشون رو هم به جون می خرن که هیچ کاری نکردن و با یکی دو نفر از هم کلاسیا و مسئولین دانشگاه و استاد ها دعواشون میشه و دیگه تا ابد اسم انجمن که می یاد حالشون بد می شه .... اما کرونا یه چیز دیگس که خداوکیلی حداقل باید دو سه ساعت با هم حرف بزنیم تا توضیح بدم چیه ... اما فکر می کنم اگه بتونین یه روز برین دفتر انجمن و برگه ها و نامه های قدیمی و اساسنامه ها و شرح فعالیت ها و کار های انجام شده از سال 86 که تولد کرونا بود و نشریات و خبر نامه ها رو یه ورقی بزنین یه چیزایی دستگیرتون میشه ...

سروش مقصودی

این رو هم بگم که به نظرم به طور مستقیم با خود آقای عسکری صحبت کنین خیلی بهتون کمک می کنه الیاس در جریان همه امور انجمن از بدو تاسیس تا الان هست و خودش یه روز مثل شما تو جلسه معارفه ورودی های جدید که کرونا برگزار کرده نشسته و امروز هم مسئولیت دبیرانجمن که باور کنید شاید از بیرون خیلی ساده به نظر برسه ولی واقعا سخت هست و متاسفانه هنوز هم به دلیل فرهنگ غلط ما ایرانی ها مسئول همه اتفاقات تلقی می شه رو به عهده داره ( تو فرهنگ کرونایی مقصر و مسبب همه اتفاقات خوب و بد شورای مرکزی هست ) به نظرم صحبت کردن با ایشون به قضاوت بهترتون کمک می کنه ... شاد و سربلند باشین ...

روح ا...............

به به یه نویسنده جدید یه معدنی جدید یه فکر جدید امیدوارم بتونی دووم بیاری :دی خوش اومدی ناصر جان

خاوری

سروش جان سلام دقیقا درست گفتی تشکر بسیار بسیار زیاد

صدرالدین

سلام من هم حرفای سروش رو تایید می کنمک و می گم که شماها که همه بیرجندین همونجا به صورت فیزیکی با هم به بحث و جدل بپردازید اگه خودتون با هم بحث نکنید و به نتیجه نرسید و بخواید همین طور ساکت بمونید تا بقیه برای شما کاری کنند وا... که خودتون مقصرید هیچ وقت این انتظارو نداشته باشید که بقیه برای شما کاری کنند در واقع همیشه شما باید برای بقیه کار کنید تا در کنار اون خودتون هم سودی ببرید اما سروش جان حرفات خوب بود و مثل این که یه سری خاطرات تلخ و شیرین از کرونا و ... داری

سروش مقصودی

البته بیشتر شیرین صدرالدین جان با یه کمی تجربه ....